Nem tudom mit tegyek...

Címkék: sztori ovi

2010.05.10. 16:54

 

Tegyek-e egyáltalán valamit? Lehet, hogy jobb lenne az egészből kimaradni, de annak nagyon olyan szaga lenne, hogy amiről nem tudok, az nem is fáj. Pedig erről tudok, és ez igencsak piszkálja a csőrömet.
 
Van az oviban egy kisfiú, Bence. Immáron 2 éve terrorizálj a citromsárga csoport kis tagjait, köztük a fiamat is. Nincs kivétel, napi rendszerességgel kap mindenki néhány tarkón csapást, gyomron rúgást, de volt már, hogy egy kislánynak villát szúrt a kezébe…
Szegény fiam már nagyon rutinosan kezeli, azon már rég túl vagyunk, hogy nem szabad verekedni, ennek én amúgy sem voltam híve sosem. Már hogyne lehetne! Persze csakis önvédelemről legyen szó, de ne hagyja magát. Próbálkoztunk a megelőzéssel, ha Bence közelít, akkor szóljon rá, hogy nem játszhat velük amíg így viselkedik. Nade egy 4 éves nem azzal fog foglalkozni egész nap, hogy Bence merre jár.
A bölcsiben is volt egy harapós kisfiú, ott működtek ezek a módszerek, a fiam hamar megmutatta, hogy vele hiába próbálkoznak, a végére még jó barátok is lettek. De Bence más. Bence egy nagyon értelmes és nagyon erős kisfiú, akit otthon durván elhanyagolnak, és bántanak is.
 
A minap úszáson a fiam egyik csoporttársának az anyjával elemeztük Bencét, azt hogy mit kéne csinálni, kivegyük-e a gyerekeket az oviból, stb. Mire egy anyuka, aki szintén ott ült mellettünk, rákérdezett, hogy ez az a Bence, aki az X oviba jár? Mondtuk, hogy igen. Ja, hát a Bencéék ott laknak pont fölöttük. És olyan dolgokat tudtam meg, amik miatt most bajban vagyok. Anyu nem csak fenyegetni szokta Bencét, hogy gerincen rúgja, de sokszor meg is teszi. Mondjuk azt eddig is láttuk, hogy anyu a fő oka Bence viselkedésének, de ezt azért nem hittem volna. Rendszeresen verve, rugdosva van szegény gyerek, beszélni nem szokott vele, csak ordítani. Enni alig kap, ehhez az anyukához szokott lemenni néha enni.
 
Bennem elsőre az merült fel, hogy szólni kell a gyámügynek. Nade biztosan az a megoldás? Hiszen annyi szörnyűséget hallani a „rendszerről” is. Hol vannak ilyenkor a védőnők és a gyerekorvos? Vagy anyu olyan ügyesen játsza a szerető gondoskodó anyát, hogy senki nem vesz észre semmit? Bár ezt kétlem, mert mi szülők is észrevettük az oviban. És egyáltalán, hol van apu?
 
Össze vagyok zavarodva, nem tudom mi lenne a helyes lépés. Mindenekelőtt szóltam az óvónőnek, elmeséltem neki miket hallottam Bencéék szomszédjától, ő annyit mondott, beszélni fog a vezető óvónővel. Kíváncsi vagyok mi lesz ebből, van-e lehetősége az ilyen helyzetben lévő gyereknek arra, hogy normálisan nőhessen fel, normális ember lehessen belőle? Vagy mindenképpen sanyarú sors vár szegényre?
 
És mindez mit sem változtat a tényen, hogy az egész csoportot naponta végigveri, a fiamnak már nincs is kedve oviba menni, pedig ez kicsit sem volt rá jellemző soha.

A bejegyzés trackback címe:

https://zimme-zum.blog.hu/api/trackback/id/tr711990251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

herbivore (törölt) 2010.05.10. 23:11:15

basszus :(

amikor elkezdtem olvasni a bejegyzést, azon gondolkoztam, hogy majd ha a gyerekem ovis lesz, hogy fogom az ilyen szitukat kezelni... aztán eljutottam ahhoz a részhez, ahol kiderülnek szegény kisfiú családi körülményei
ez nagyon durva

én biztosan szólnék valakinek
első körben szerintem jól tetted, hogy szóltál az óvónőnek, de lehet, hogy ez nem lesz elég
én a helyedben rákérdeznék majd, hogy mit intézett, akár a vezető óvónőnél is
ha semmit, szerintem beszélj a gyámüggyel (?), vagy kérdezd meg a védőnőtöket, hogy ilyen esetben kihez lehet fordulni
a porontyon is vannak néhányan, akik ismerik a rendszert (sajnos nickekre nem emlékszem), az offban érdemes lenne rákérdezni

hátha tudnak úgy segíteni, hogy az mindenkinek jó legyen

ne legyen ez a kisfiú is a néma környezete áldozata!

opti 2010.05.11. 19:24:49

Beszéltem a védőnővel, bár nem ugyan az a miénk és Bencééké, de érdeklődtem, hogy mi hogy megy.

A gyámügynek a szomszédnak kéne szólnia, mert csak úgy nem fog kimenni a gyámügy, hivatkozniuk kell valamire. Arra, hogy névtelen bejelentés létezik-e és van-e értelme, nem kaptam választ. A védőnőnk szerint talán apára kéne hatni, hogy tegyen rendet a családban, mert könnyen rájuk nézhet a gyámügy.

Kérdeztem, hogy mi lesz, ha valahogy mégis kimegy a gyámügy és beindul a gépezet, erre csak egy négy éve elhúzódó ügyet hozott fel a védőnő, azóta bíróságra járnak az óvónők, akik szóltak, hogy sokszor matt részeg anyu amikor jön a gyerekért. A szokásos, szavak kiforgatva, a maga lassú tempójában "halad" az ügy, a gyerek azóta is ugyan abban a helyzetben él.

Szóval tényleg nem tudom, hogy van-e megoldás.

Arra, hogy Bence naponta sorra veri a gyerekeket, annyit mondott a védőnőnk, hogy talán egy szülőin ha sok szülő felszólal, akkor talán anyuci észbekap. De nem hinném, szerintem csak jól elverné Bencét, hogy már megint milyen kellemetlen helyzetbe hozta az a szaros gyerek...
Talán tényleg csak a gyerek apjában lehet bízni, vagy valaki más hozzátartozóban, bár azt nem tudom, hogy eddig miért nem tettek semmit.

A héten nem megy a fiam oviba, de hétfőn rá fogok kérdezni az óvónőknél, hogy történt-e valami Bence ügyében.

herbivore (törölt) 2010.05.11. 23:01:24

és te nem ismered személyesen az anyukát? vele nem lehetne beszélni? vagy az apukával?

herbivore (törölt) 2010.05.11. 23:02:36

egyébként ez szerintem olyan poszt, ami a porontyon is lemehetne olvirként, nagyon kíváncsi lennék a reakciókra
sokféle ember jár oda, hátha van okos ötletük/tapasztalatuk, nem?

opti 2010.05.12. 11:26:15

@herbivore:
hát nem is tudom. Mostanság nem túl jók a tapasztalataim a Porontyon...

Amúgy nem ismerem a szülőket csak látásból, és attól félek, ha beszélek velük, az is a gyereken csattanna. Na meg ki szereti ha vadidegenek belepofáznak a dolgaikba, nem hiszem hogy bárki jól jöne ki ebből. Hétfőn megyek az óvónőhöz, aztán majd meglátom merre tovább.

Lehet, hogy vállalom a névtelen telefonáló szerepét és becsörgök a gyermekjólétiekhez, csak előbb még kell pár infó, pl címük, anyu neve, ilyesmi.

guju 2010.05.12. 14:51:52

mióta elolvastam azon jár az agyam, hogy az óvónők mi a fészkes francért nem lépnek valamit. nekik hivatalból is kellene. azt el se merem képzelni, hogy nem jöttek rá maguktól, hogy ezt a szerencsétlen gyereket verik otthon. védőnőről nem is beszélve, mert azt se hiszem el, hogy a bántalmazás nem csecsemőkorban kezdődött.

opti 2010.05.18. 14:34:25

HÍREK

végre valahára az ovi megtette az első lépést, konkrétan jelezték a gyermekjóléti szolgálatnak, hogy bántalmazás gyanuja merült fel.

Kíváncsi vagyok mi lesz belőle, lesz-e egyáltalán valami.

Ha lesz valami fejlemény, megírom.
süti beállítások módosítása