Babahordozás l.

Címkék: babahordozás

2010.03.20. 10:47

 

Már régóta pedzegetem a gondolatot, hogy írok róla, főleg hogy most a második babával szinte a mindennapok részévé váltak a hordozóeszközeim. Nekem kendőm és Mei Tai -om van, mind a kettőt szeretem, de ebben a sorozatban úgy tervezem, hogy a többi hordozóeszközt is bemutatom – amennyire tudom.

De először lássuk csak úgy általánosságban. Miért jó a hordozás? Hiszen ha kimozdulunk, akkor ott van a babakocsi, ha otthon maradunk, akkor meg ott a járóka. Hát persze, a babák ilyen egyszerűen működnek, naná. Szóval nézzük, miért is jók ezek a cuccok?
Egyszer ezt olvastam : mert a hordozás a kisbaba életét jobbá, az édesanyjáét pedig könnyebbé teszi. Így van! :)
 
A hordozás elősegíti a baba és a szülő közti kötődést, és a bizalom kialakulását, ami a későbbi önállóság alapja. A babát megnyugtatja a testközelség, a baba a szülőhöz simul, érzi annak melegét és együtt ringatózik vele, így érthető, hogy a hordozott babák kevesebbet is sírnak. Hordozni a szülőnek is jó érzés, mert biztos lehet benne, hogy babája alapvető igényeit megfelelően elégíti ki, megkönnyítve az átmenetet az anyaméhből a nagyvilágba.
"Számos fejlődés lélektani kutatás igazolja, hogy azoknak a csecsemőknek, akiket gyakran ölbe vesznek, megölelnek, az érzelmi élete sokkal egészségesebben fejlődik, mint azoké, akiknek hosszú időszakokra nélkülözniük kell a fizikai kontaktust." (Gary Chapman: Egymásra hangolva)

 
Tömegközlekedésnél nagyon jó, könnyebb vele már a felszállás is. Rövidebb utaknál mindenképpen kényelmes megoldás, de vannak hordozóeszközök, melyekkel hosszabb úton is kényelmesen vihetjük a gyerkőcöt. Egyik másikban a szoptatás is megoldható, így nyugodtan útra kelhetünk pici babával is, ha megéhezik, nem kell félrevonulni, hazamenni.

 
Ám nem csak akkor jön jól a hordozás, ha útra kelünk, otthon is nagyon kényelmes. Szerintem mindenki ismeri azokat a napokat, amikor bármit teszünk, a baba csak sír és nyűglődik, mert pl. jön a foga. Hát mégis tehetünk érte valamit, és ez nekünk is jó lesz. Persze egész nap kézben nem lehet, de egy kendőben vagy Mei Tai -ban remekül elvan, és a mi kezeink is felszabadulnak. Így haladhatunk a házimunkával, a gyerek sem fog unatkozni, és akkor sincs baj, ha közben elalszik, ugyanúgy lehet tenni-venni közben (ó, mennyi palacsintát sütöttem már hátamon az alvó kicsivel :) )
 
Vannak anyukák és apukák, akik csak a kendőt, Mei Tai -t vagy hasonló hordozóeszközöket használnak. Én úgy gondolom, hogy mindenki tegyen úgy, ahogy neki kényelmes, nekik nyilván így a jó. Én a babakocsit nem igen tudnám nélkülözni, mert pl. ha gyalog megyünk boltba, akkor kétségtelenül kényelmesebb babakocsival, mint mondjuk egy rajtunk lógó gyerekkel és szatyrokkal. De pl. amikor a második legény még csak pár hetes volt, akkor játszótérre jobb volt a kendőben menni, mert a séta elringatta és könnyű volt benne szoptatni, míg ha babakocsival mentünk, akkor azt se tudtam hogy takargassam magunkat amíg evett.
 
A babahordozás kétségtelenül nagyon jó, és kényelmes is. A későbbiekben bemutatott hordozóeszközök mind helyes tartást biztosítanak a babának, megtámasztják a gerincét, és a terpesztartás is segíti a csípő fejlődését. A lényeg, hogy a baba térdei magasabban legyenek mint a popsija, és térdtől térdig alá legyenek támasztva. Ezért a helyes hordozási mód általában ha a baba befelé néz és szorosan a szülőhöz bújik.
Nagyon rá lehet kapni az ízére, hiszen ki ne élvezné, ha babája ott szuszog a hasán, vagy kalimpál a hátán?

A bejegyzés trackback címe:

https://zimme-zum.blog.hu/api/trackback/id/tr591854162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.24. 22:23:32

opti,
küldtem neked emailt a blog.hu-s felületen, de utána valamiét kiakadt a gépem
ha nem kapod meg, légyszi írd meg a címed, mert szeretnék kérdezni valamit

vegadrama kukac gmail pont com

köszi :)

herbivore (törölt) 2010.03.24. 22:27:14

egyébként csak hogy a poszthoz is hozzászóljak :)

én csatos hordozóban (ergo) cipelem a lányomat, egyelőre elöl, pedig már nagyon nagy és nehéz
itthon hátra szoktam tenni kendőben és néha a hordozóban is, az utcán eddig a hideg miatt vártam, nem volt szívem kabáton kívülre tenni

ma kendőben kötöttem hátra, úgy vittük le a kutyát, és nem volt valami jó élmény
tökre hiányzott :)
ráadásul megőrültem, hogy nem látom, félrecsúszott-e a sapkája, vagy a szemébe süt-e a nap

te ezeket hogy oldod meg?

opti 2010.03.25. 17:45:23

@herbivore:
Én egyenlőre nem sokat vittem még a kicsit házon kívül hordozóban, szintén a hideg miatt, csak én babakocsiban tologattam. Kint többet használok babakocsit mint más hordozót, én nagyon szeretem, gyerek szintén. De pl kendőben csak elől vittem amíg kicsi volt, Mei Taiban meg kint elől, bent háton. Itthon azért szeretem, hogy szabad a kezem és el is érek vele bármit :) Kint meg ahogy mondtad, nekem is könnyebb ha elől van, sapka és egyebek végett.
Ergot szeretitek? Unokatesómék gondolkoznak rajta. Lesz még cikk a hordozásról, ergora is kitérek.

Írtam mailt!

herbivore (törölt) 2010.03.25. 23:26:44

na ez az, hogy amennyire beválik itthon a háti hordozás, az utcán annyira nem tudok megbarátkozni vele, legalábbis egyelőre

hátha majd ír ide valaki, hogyan lehet megszokni

az ergo szuper, de hosszasan kifejtettem a témát emailben :)

herbivore (törölt) 2010.03.26. 22:20:04

pedig hosszasan panaszkodtam benne a nagyon szőrös mopszra :)
na mindegy, írtam újra, remélem, ez már átmegy (a kutyáról is kevesebbet nyávogtam benne :))
süti beállítások módosítása