Lassan nekem is leesik, hogy a tél határozott léptekkel közelít felénk minden szépségével és minden hátrányával együtt. Az első taknyos köhögős betegséget viszonylag könnyedén át is vészeltük, meg se kottyant szerencsére. Azonban arra rájöttem, hogy kicsit sem vagyok felkészülve a télre. A gyerekek ruhatárát már feltöltöttem azóta, és a rövidnadrágokat is sikerült végre elcsomagolnom (pedig még annyira bíztam egy késői nyárban, na mindegy), most a homeopátiás készleteinket kell újratöltenem. Gondoltam megosztom, mi mivel készülünk a télre, mi az amit tapasztalataim szerint eddig minden télen fogyasztottunk. Lesz benne ismétlés, de sebaj:
 
Oscillococcinum: influenza megelőzésére az influenzás időszakban heti egy pellet elszopogatása, gyerekeknek elég a fele is. A már kialakult influenzát is sikeresen lehet vele orvosolni, gyorsabb és enyhébb a betegség lefolyása, az adagolás a leírásban szerepel.
 
Homeogene 9: torokgyulladásra. Ahogy a leírásban is szerepel, csökkenteni kell az adagolást ahogy gyógyulunk. Én így szoktam: 1.nap 6 szem, 2.nap 4 szem, 3.nap 2-3 szem, 4. nap 1-2 szem.
 
Coryzalia: náthára. Adagolása hasonló a Homeogene-hez, leírás ehhez is van.
 
Stodal: mindenféle köhögésre. Én így szoktam: 1.nap 5 kanállal, 2.nap 4 kanállal, 3.nap 3 kanállal, 4.nap 2 kanállal, 5.nap 1 kanállal. A kanál műanyag kanál! Ha a köhögés nem enyhül a harmadik napra sem, akkor abba kell hagyni, nem ez a szer a jó.
 
Engistol: homeopátiás antivírus. Az egyik legfontosabb szer kisgyerekeseknél. Amikor csak tüsszent vagy köhint egyet a gyerek, vagy mondja, hogy kapar a torka, tehát amikor valami elkezdődne, akkor aznap elszopogatni egyet. Ha már kialakult pl a nátha, akkor napi háromszor egy szemet kell elszopogatni. Csak vírusos fertőzésnél jó!
 
Calcium carbonicum 30 CH: torokgyulladásra. Én így szoktam: 1.nap 3x5 bogyó, 2.nap 1x5, utána szünet, majd 4. és 6.nap 1x5. Ha harmadik napon sem érzem magam jobban, akkor nem ez a megfelelő szer.
 
(Sinupret cseppek: ez nem homeopátiás szer, mégis megemlítem, mert ebből is mindig van itthon. Ez igazából gyógynövény kivonatokból kutyult váladékoldó. Az íze ennek megfelelően hihetetlenül borzalmas. De hatásos, feloldja, amit fel kell, így a nátha sokkal elviselhetőbb pl a kisbabának, mert folyik az orra és nem tapad le a járatokban a cucc. Ez azért is jó, mert nem ad nagyon lehetőséget a bacik elszaporodásának, így jó eséllyel megússzuk a náthát az orrfújással/szívással és nem lesz belőle bacis felülfertőzés, fülgyulladás, stb. Ugyan így a köhögésnél is sokat segít. Felnőtteknek kapható drazsé is.)
 
Ahogy már írtam régebben, a homeopátiáról tudni kell, hogy lehetséges, hogy a tünetek az első vagy második nap felerősödnek, de a második nap végére, ha jól választottunk szert, enyhülniük kell.

Általános szabály, hogy a bogyókat szopogatni kell, előtte és utána fél órával nem ajánlott enni, inni, fogat mosni. Ezek mind a felszívódást gátolják. Illóolajokkal együtt ne használjuk, szintén gyengítik egymás hatását. Fémhez ne érjenek a bogyók, babáknak például műanyag kanálban kicsi vízben oldjuk fel. Ne tároljuk mikrón vagy telefon mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://zimme-zum.blog.hu/api/trackback/id/tr292335616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása